Μετά από πρόταση του Πρωθυπουργού, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε τη σύσταση Επιτροπή Πληροφορικής και Επικοινωνιών για τον καθορισμό της στρατηγικής και την ανάπτυξη, παρακολούθηση, αξιοποίηση και διάδοση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) σε όλους τους τομείς της κυβερνητικής πολιτικής. Η Επιτροπή υπάγεται απευθείας στον Πρωθυπουργό.
Μέλη της Επιτροπής είναι:
O Σύμβουλος του Πρωθυπουργού επί θεμάτων αξιοποίησης τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, ως Συντονιστής, Παντελής Τζωρτζάκης
Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, Διομήδης Σπινέλλης
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Βασίλης Κουλαϊδής
Ο Γενικός Γραμματέας Επικοινωνιών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σωκράτης Κάτσικας
Ο Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Στέφανος Γκρίτζαλης
Ο Ειδικός Γραμματέας Ψηφιακού Σχεδιασμού του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Αντώνης Μαρκόπουλος
Ο Πρόεδρος της “Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ”, Στάθης Παναγιωτόπουλος.
Στην Επιτροπή μπορεί να συμμετέχουν, χωρίς δικαίωμα ψήφου, εκπρόσωποι παραγωγικών τάξεων και κοινωνικών εταίρων, υπηρεσιακοί παράγοντες, εκπρόσωποι φορέων του δημόσιου τομέα καθώς και ιδιώτες εμπειρογνώμονες.
Μάλιστα, σήμερα (9/5) αναμένεται με ενδιαφέρον η πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής
Αρμοδιότητες
Οι αρμοδιότητες της Επιτροπής είναι πολλές και με σημαντικό ρόλο, αφού σύμφωνα με το καταστατικό:
Καταρτίζει και υποβάλλει στον Πρωθυπουργό προς έγκριση Ψηφιακό Θεματολόγιο (Digital Agenda). To Ψηφιακό Θεματολόγιο αποτελεί εθνικό στρατηγικό σχέδιο και περιλαμβάνει ενδεικτικά τα Εθνικά Σχέδια Ευρυζωνικότητας, Ψηφιακής Σύγκλισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την ανάπτυξη των ΤΠΕ εν γένει και ιδίως στο δημόσιο τομέα.
Προσδιορίζει το πλαίσιο ανάπτυξης και λειτουργίας των συστημάτων Πληροφορικής και των επικοινωνιών με ηλεκτρονικά μέσα (e−communication / ηλεκτρονικές επικοινωνίες) του δημόσιου τομέα, καθώς και το πλαίσιο υποστήριξης των φορέων και υπηρεσιών του Δημοσίου για την ανάπτυξη και παραγωγική λειτουργία συστημάτων Πληροφορικής και ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Εξειδικεύει τις γενικές κατευθύνσεις και στόχους της κυβερνητικής πολιτικής για την Πληροφορική και τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, προσδιορίζοντας ειδικότερους στόχους για επιμέρους τομείς, όπως είναι ιδίως η υγεία και κοινωνική ασφάλιση, η οικονομία, η ανάπτυξη, η παιδεία, η έρευνα, ο πολιτισμός, οι μεταφορές, η αυτοδιοίκηση, οι τηλεπικοινωνίες και η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, προτείνει και κωδικοποιεί προδιαγραφές και κανόνες τυποποίησης ώστε να μεγιστοποιούνται τα αποτελέσματα από τις δράσεις αυτές.
Διαμορφώνει στρατηγική για τη σύγκλιση της Έρευνας και της Παραγωγής στο χώρο των ΤΠΕ, προτείνοντας α) σε εκπαιδευτικά ιδρύματα και παραγωγικές σχολές τη διαμόρφωση Προγραμμάτων Σπουδών προσαρμοσμένων στις εξελίξεις της τεχνολογίας, β) λύσεις για τη διευκόλυνση των επενδύσεων στην Ελλάδα και την προσέλκυση επενδύσεων μεγάλων επιχειρήσεων του εξωτερικού και γ) μέτρα και μεθόδους για τον καλύτερο συντονισμό των αντίστοιχων επιχειρησιακών προγραμμάτων.
Συνιστά ομάδες διοίκησης, σχεδιασμού και επίβλεψης έργου για την παρακολούθηση και την ταχεία και αποτελεσματική εκτέλεση κάθε έργου. Οι ομάδες διοίκησης έργου για την εκπλήρωση της αποστολής τους λαμβάνουν όλα τα αναγκαία συγκεκριμένα μέτρα και επιλύουν όλα τα προβλήματα που αναφύονται κατά την εκτέλεση του έργου, επισημαίνοντας στην επιτροπή την ανάγκη τυχόν νομοθετικής παρέμβασης. Οι ομάδες διοίκησης έργου μπορούν επίσης να αναλαμβάνουν, ενεργώντας σύμφωνα με τα ανωτέρω, την παρακολούθηση και το συντονισμό των δράσεων ΤΠΕ συνολικά ή ανά οριζόμενο τομέα, υποστηρίζοντας τους φορείς υλοποίησης των έργων για την ταχύτερη και πλέον αποτελεσματική ολοκλήρωσή τους.
Εισηγείται βελτιώσεις, λειτουργικές και οργανωτικές αναδιαρθρώσεις φορέων και υπηρεσιών που ανήκουν στο δημόσιο τομέα ή ελέγχονται από το Δημόσιο, περιλαμβανομένων και των Υπουργείων, με σκοπό την πλέον αποτελεσματική προώθηση του κυβερνητικού έργου. Ιδιαίτερα εισηγείται μέτρα για τη βέλτιστη και με τη μεγαλύτερη οικονομική αποτελεσματικότητα και διαφάνεια αξιοποίηση των δομών στήριξης της υλοποίησης και λειτουργίας συστημάτων, όπως ιδίως η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) του Υπουργείου Οικονομικών, το ν.π.ιδ.δικαίου με την επωνυμία “Παρατηρητήριο για την Ψηφιακή Ελλάδα”, η “Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ”, η “Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης ΑΕ” (Η.ΔΙ.Κ.Α. ΑΕ), η “Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας ΑΕ” (Ε.Δ.Ε.Τ. ΑΕ) και η “Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε.” (ΨΗΦΕΝ ΑΕ), με σκοπό την προώθηση στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα δράσεων που χρηματοδοτούνται από επιχειρησιακά προγράμματα.
Ευαισθητοποιεί και ενθαρρύνει τους ενδιαφερόμενους φορείς και πολίτες να υιοθετούν δράσεις στον τομέα ΤΠΕ, αναπτύσσει και συντονίζει σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης δράσεις για τη διάχυση της πληροφόρησης που αφορά αυτούς τους τομείς, καθώς και για την εξοικείωση πολιτών και φορέων με τον ψηφιακό τρόπο ζωής.
Παρακολουθεί την εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου που διέπει την ανάπτυξη της πληροφορικής και των ηλεκτρονικών επικοινωνιών σε όλους τους τομείς της ιδιωτικής δραστηριότητας και της δημόσιας διοίκησης, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, και εισηγείται τυχόν αναδιαμόρφωσή του.
Επί πλέον, βάσει των αρχών της καλής νομοθέτησης, η Επιτροπή μεριμνά για την εκπόνηση πινάκων αντιστοιχίας από τις αρμόδιες εθνικές αρχές στο πεδίο ενσωμάτωσης των Ευρωπαϊκών Οδηγιών περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών συντονίζοντας την κατάρτιση και τη δημοσιοποίησή τους. Οι πίνακες οφείλουν να αποτυπώνουν, στο μέτρο του δυνατού, την αντιστοιχία των διατάξεων των προαναφερόμενων Ευρωπαϊκών Οδηγιών με εκείνες των εθνικών μέτρων μεταφοράς τους.
Προτείνει τα σχέδια διαμόρφωσης και αναμόρφωσης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Πληροφορικής και ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την υλοποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών.
Προτείνει και παρακολουθεί σχέδια αναμόρφωσης βάσεων Ψηφιακού Περιεχομένου στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, που είναι απαραίτητες για τη διαλειτουργικότητα των Συστημάτων και την ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών, και εισηγείται το σχεδιασμό και τον τρόπο τήρησης των Μητρώων για την επίτευξη της διαλειτουργικότητας με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων και την αποτελεσματικότερη διακυβέρνηση και λειτουργία του Κράτους.
Παρακολουθεί τη λειτουργία των διεθνών επιτροπών και ομάδων εργασίας σε σχετικά θέματα και εισηγείται στα αρμόδια κυβερνητικά όργανα τον ορισμό των εθνικών εκπροσώπων.
Η Επιτροπή, στο πλαίσιο του εθνικού στρατηγικού σχεδίου και Ψηφιακού Θεματολογίου, ασκεί την επιτελική παρακολούθηση (Project Management) και το συντονισμό των δράσεων και έργων ΤΠΕ όλων των φορέων του δημόσιου τομέα, ώστε να διασφαλίζεται η εναρμόνιση και ενσωμάτωσή τους στη συνολική στρατηγική.
Για το σκοπό αυτό, παρακολουθεί και ενημερώνεται για τις δράσεις και τα έργα ΤΠΕ των φορέων του δημόσιου τομέα, ιδίως σε επίπεδο σχεδιασμού, επισημαίνει τυχόν αποκλίσεις από τις κατευθύνσεις του Ψηφιακού Θεματολογίου, προτείνει διορθωτικές παρεμβάσεις και ενημερώνει τους οικείους φορείς για τις συνέπειες των αποκλίσεων.
Οι κατευθύνσεις που εκπορεύονται από το Ψηφιακό Θεματολόγιο δεσμεύουν τους φορείς του δημόσιου τομέα, υπό την έννοια ότι οι δράσεις και τα έργα ΤΠΕ, που εισηγούνται και υλοποιούν, πρέπει να εναρμονίζονται με αυτές.
Τέλος, η Επιτροπή, υποβάλλει ετησίως έκθεση στον Πρωθυπουργό, στην οποία αποτυπώνεται η δραστηριότητά της και περιέχονται οι προτάσεις της. Στην έκθεση περιέχονται, ειδικότερα, τρόποι βελτίωσης ή και ανακατανομής αρμοδιοτήτων μεταξύ των φορέων του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, σε ό,τι αφορά την υλοποίηση δράσεων ΤΠΕ.
Απόψεις
Από πολλούς η σύσταση της Επιτροπής Πληροφορικής και Επικοινωνιών ερμηνεύθηκε ως προαγωγή του συμβούλου του Πρωθυπουργού, Παντελή Τζωρτζάκη, σε επίπεδο αρμοδιοτήτων υφυπουργείου (να θυμίσουμε ότι πρώτο το neo2.gr είχε γράψει κάτι τέτοιο).
Η ουσία πάντως του θέματος είναι ότι η σύσταση της συγκεκριμένης Επιτροπής –αν και, απ’ ότι θυμόμαστε δεν αποτελεί κάτι νέο- θεωρείται –και είναι- επιβεβλημένη, αφού στοχεύει στο να λύσει το πρόβλημα της “οριζοντιότητας” του σχεδιασμού, επίβλεψης και υλοποίησης των έργων από κάθε Υπουργείο ξεχωριστά, που στην πράξη καθιστά το όλο εγχείρημα αναποτελεσματικό.
Για αυτό το λόγο άλλωστε, παρατηρείται σημαντική καθυστέρηση στα έργα ΤΠΕ του δημοσίου, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι και προς αυτή την κατεύθυνση ήταν καθοριστική η πίεση της Τρόικας που απαιτεί διοικητικές μεταρρυθμίσεις, αποτελεσματικότητα και διαφάνεια…
Ασφαλώς όμως και λόγω του ότι ανάλογες προσπάθειες έχουν γίνει και στο παρελθόν, με μηδενικά έως ελάχιστα αποτελέσματα, απομένει να τις δούμε και στην πράξη…
Μέλη της Επιτροπής είναι:
O Σύμβουλος του Πρωθυπουργού επί θεμάτων αξιοποίησης τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, ως Συντονιστής, Παντελής Τζωρτζάκης
Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, Διομήδης Σπινέλλης
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Βασίλης Κουλαϊδής
Ο Γενικός Γραμματέας Επικοινωνιών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σωκράτης Κάτσικας
Ο Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Στέφανος Γκρίτζαλης
Ο Ειδικός Γραμματέας Ψηφιακού Σχεδιασμού του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Αντώνης Μαρκόπουλος
Ο Πρόεδρος της “Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ”, Στάθης Παναγιωτόπουλος.
Στην Επιτροπή μπορεί να συμμετέχουν, χωρίς δικαίωμα ψήφου, εκπρόσωποι παραγωγικών τάξεων και κοινωνικών εταίρων, υπηρεσιακοί παράγοντες, εκπρόσωποι φορέων του δημόσιου τομέα καθώς και ιδιώτες εμπειρογνώμονες.
Μάλιστα, σήμερα (9/5) αναμένεται με ενδιαφέρον η πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής
Αρμοδιότητες
Οι αρμοδιότητες της Επιτροπής είναι πολλές και με σημαντικό ρόλο, αφού σύμφωνα με το καταστατικό:
Καταρτίζει και υποβάλλει στον Πρωθυπουργό προς έγκριση Ψηφιακό Θεματολόγιο (Digital Agenda). To Ψηφιακό Θεματολόγιο αποτελεί εθνικό στρατηγικό σχέδιο και περιλαμβάνει ενδεικτικά τα Εθνικά Σχέδια Ευρυζωνικότητας, Ψηφιακής Σύγκλισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την ανάπτυξη των ΤΠΕ εν γένει και ιδίως στο δημόσιο τομέα.
Προσδιορίζει το πλαίσιο ανάπτυξης και λειτουργίας των συστημάτων Πληροφορικής και των επικοινωνιών με ηλεκτρονικά μέσα (e−communication / ηλεκτρονικές επικοινωνίες) του δημόσιου τομέα, καθώς και το πλαίσιο υποστήριξης των φορέων και υπηρεσιών του Δημοσίου για την ανάπτυξη και παραγωγική λειτουργία συστημάτων Πληροφορικής και ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Εξειδικεύει τις γενικές κατευθύνσεις και στόχους της κυβερνητικής πολιτικής για την Πληροφορική και τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, προσδιορίζοντας ειδικότερους στόχους για επιμέρους τομείς, όπως είναι ιδίως η υγεία και κοινωνική ασφάλιση, η οικονομία, η ανάπτυξη, η παιδεία, η έρευνα, ο πολιτισμός, οι μεταφορές, η αυτοδιοίκηση, οι τηλεπικοινωνίες και η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, προτείνει και κωδικοποιεί προδιαγραφές και κανόνες τυποποίησης ώστε να μεγιστοποιούνται τα αποτελέσματα από τις δράσεις αυτές.
Διαμορφώνει στρατηγική για τη σύγκλιση της Έρευνας και της Παραγωγής στο χώρο των ΤΠΕ, προτείνοντας α) σε εκπαιδευτικά ιδρύματα και παραγωγικές σχολές τη διαμόρφωση Προγραμμάτων Σπουδών προσαρμοσμένων στις εξελίξεις της τεχνολογίας, β) λύσεις για τη διευκόλυνση των επενδύσεων στην Ελλάδα και την προσέλκυση επενδύσεων μεγάλων επιχειρήσεων του εξωτερικού και γ) μέτρα και μεθόδους για τον καλύτερο συντονισμό των αντίστοιχων επιχειρησιακών προγραμμάτων.
Συνιστά ομάδες διοίκησης, σχεδιασμού και επίβλεψης έργου για την παρακολούθηση και την ταχεία και αποτελεσματική εκτέλεση κάθε έργου. Οι ομάδες διοίκησης έργου για την εκπλήρωση της αποστολής τους λαμβάνουν όλα τα αναγκαία συγκεκριμένα μέτρα και επιλύουν όλα τα προβλήματα που αναφύονται κατά την εκτέλεση του έργου, επισημαίνοντας στην επιτροπή την ανάγκη τυχόν νομοθετικής παρέμβασης. Οι ομάδες διοίκησης έργου μπορούν επίσης να αναλαμβάνουν, ενεργώντας σύμφωνα με τα ανωτέρω, την παρακολούθηση και το συντονισμό των δράσεων ΤΠΕ συνολικά ή ανά οριζόμενο τομέα, υποστηρίζοντας τους φορείς υλοποίησης των έργων για την ταχύτερη και πλέον αποτελεσματική ολοκλήρωσή τους.
Εισηγείται βελτιώσεις, λειτουργικές και οργανωτικές αναδιαρθρώσεις φορέων και υπηρεσιών που ανήκουν στο δημόσιο τομέα ή ελέγχονται από το Δημόσιο, περιλαμβανομένων και των Υπουργείων, με σκοπό την πλέον αποτελεσματική προώθηση του κυβερνητικού έργου. Ιδιαίτερα εισηγείται μέτρα για τη βέλτιστη και με τη μεγαλύτερη οικονομική αποτελεσματικότητα και διαφάνεια αξιοποίηση των δομών στήριξης της υλοποίησης και λειτουργίας συστημάτων, όπως ιδίως η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) του Υπουργείου Οικονομικών, το ν.π.ιδ.δικαίου με την επωνυμία “Παρατηρητήριο για την Ψηφιακή Ελλάδα”, η “Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ”, η “Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης ΑΕ” (Η.ΔΙ.Κ.Α. ΑΕ), η “Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας ΑΕ” (Ε.Δ.Ε.Τ. ΑΕ) και η “Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε.” (ΨΗΦΕΝ ΑΕ), με σκοπό την προώθηση στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα δράσεων που χρηματοδοτούνται από επιχειρησιακά προγράμματα.
Ευαισθητοποιεί και ενθαρρύνει τους ενδιαφερόμενους φορείς και πολίτες να υιοθετούν δράσεις στον τομέα ΤΠΕ, αναπτύσσει και συντονίζει σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης δράσεις για τη διάχυση της πληροφόρησης που αφορά αυτούς τους τομείς, καθώς και για την εξοικείωση πολιτών και φορέων με τον ψηφιακό τρόπο ζωής.
Παρακολουθεί την εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου που διέπει την ανάπτυξη της πληροφορικής και των ηλεκτρονικών επικοινωνιών σε όλους τους τομείς της ιδιωτικής δραστηριότητας και της δημόσιας διοίκησης, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, και εισηγείται τυχόν αναδιαμόρφωσή του.
Επί πλέον, βάσει των αρχών της καλής νομοθέτησης, η Επιτροπή μεριμνά για την εκπόνηση πινάκων αντιστοιχίας από τις αρμόδιες εθνικές αρχές στο πεδίο ενσωμάτωσης των Ευρωπαϊκών Οδηγιών περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών συντονίζοντας την κατάρτιση και τη δημοσιοποίησή τους. Οι πίνακες οφείλουν να αποτυπώνουν, στο μέτρο του δυνατού, την αντιστοιχία των διατάξεων των προαναφερόμενων Ευρωπαϊκών Οδηγιών με εκείνες των εθνικών μέτρων μεταφοράς τους.
Προτείνει τα σχέδια διαμόρφωσης και αναμόρφωσης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Πληροφορικής και ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την υλοποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών.
Προτείνει και παρακολουθεί σχέδια αναμόρφωσης βάσεων Ψηφιακού Περιεχομένου στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, που είναι απαραίτητες για τη διαλειτουργικότητα των Συστημάτων και την ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών, και εισηγείται το σχεδιασμό και τον τρόπο τήρησης των Μητρώων για την επίτευξη της διαλειτουργικότητας με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων και την αποτελεσματικότερη διακυβέρνηση και λειτουργία του Κράτους.
Παρακολουθεί τη λειτουργία των διεθνών επιτροπών και ομάδων εργασίας σε σχετικά θέματα και εισηγείται στα αρμόδια κυβερνητικά όργανα τον ορισμό των εθνικών εκπροσώπων.
Η Επιτροπή, στο πλαίσιο του εθνικού στρατηγικού σχεδίου και Ψηφιακού Θεματολογίου, ασκεί την επιτελική παρακολούθηση (Project Management) και το συντονισμό των δράσεων και έργων ΤΠΕ όλων των φορέων του δημόσιου τομέα, ώστε να διασφαλίζεται η εναρμόνιση και ενσωμάτωσή τους στη συνολική στρατηγική.
Για το σκοπό αυτό, παρακολουθεί και ενημερώνεται για τις δράσεις και τα έργα ΤΠΕ των φορέων του δημόσιου τομέα, ιδίως σε επίπεδο σχεδιασμού, επισημαίνει τυχόν αποκλίσεις από τις κατευθύνσεις του Ψηφιακού Θεματολογίου, προτείνει διορθωτικές παρεμβάσεις και ενημερώνει τους οικείους φορείς για τις συνέπειες των αποκλίσεων.
Οι κατευθύνσεις που εκπορεύονται από το Ψηφιακό Θεματολόγιο δεσμεύουν τους φορείς του δημόσιου τομέα, υπό την έννοια ότι οι δράσεις και τα έργα ΤΠΕ, που εισηγούνται και υλοποιούν, πρέπει να εναρμονίζονται με αυτές.
Τέλος, η Επιτροπή, υποβάλλει ετησίως έκθεση στον Πρωθυπουργό, στην οποία αποτυπώνεται η δραστηριότητά της και περιέχονται οι προτάσεις της. Στην έκθεση περιέχονται, ειδικότερα, τρόποι βελτίωσης ή και ανακατανομής αρμοδιοτήτων μεταξύ των φορέων του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, σε ό,τι αφορά την υλοποίηση δράσεων ΤΠΕ.
Απόψεις
Από πολλούς η σύσταση της Επιτροπής Πληροφορικής και Επικοινωνιών ερμηνεύθηκε ως προαγωγή του συμβούλου του Πρωθυπουργού, Παντελή Τζωρτζάκη, σε επίπεδο αρμοδιοτήτων υφυπουργείου (να θυμίσουμε ότι πρώτο το neo2.gr είχε γράψει κάτι τέτοιο).
Η ουσία πάντως του θέματος είναι ότι η σύσταση της συγκεκριμένης Επιτροπής –αν και, απ’ ότι θυμόμαστε δεν αποτελεί κάτι νέο- θεωρείται –και είναι- επιβεβλημένη, αφού στοχεύει στο να λύσει το πρόβλημα της “οριζοντιότητας” του σχεδιασμού, επίβλεψης και υλοποίησης των έργων από κάθε Υπουργείο ξεχωριστά, που στην πράξη καθιστά το όλο εγχείρημα αναποτελεσματικό.
Για αυτό το λόγο άλλωστε, παρατηρείται σημαντική καθυστέρηση στα έργα ΤΠΕ του δημοσίου, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι και προς αυτή την κατεύθυνση ήταν καθοριστική η πίεση της Τρόικας που απαιτεί διοικητικές μεταρρυθμίσεις, αποτελεσματικότητα και διαφάνεια…
Ασφαλώς όμως και λόγω του ότι ανάλογες προσπάθειες έχουν γίνει και στο παρελθόν, με μηδενικά έως ελάχιστα αποτελέσματα, απομένει να τις δούμε και στην πράξη…
πηγή: neo2.gr